Smile

Izlet u Novom Sadu od I. do IV. razreda na mađarskom jeziku

Izlet u Novom Sadu od I. do IV. razreda na mađarskom jeziku.

A magyar tanulók (I. - IV. osztályok) kirándulása Újvidéken.

Kirándulni voltunk

A nyári szünet előtt négy héttel kirándulni voltunk Péterváradon.

A táj gyönyörű volt, a nap sugarai csak úgy csillogtak a Duna felszínén. Messziről már nagyon jól lehetett látni a várat körülvevő várfalakat. Először egy sétát tettünk, megkeresve a vár bejáratát. Lábaink a katakombákhoz vezettek. Odabenn láttuk, hogy a falakba kis lőrések voltak építve, ahonnan a katonák védhették a várat. De az alagutak nem csak a vár megvédésére szolgáltak, hanem a kezdő katonák próbájára is. Később átsétáltunk a hídon Újvidékre fagyizni.  Nagy sétát tettünk a Duna utcában és a Duna parkban is. Az utolsó állomás a kiránduláson a McDonald’s volt, ahol jólakottan vártuk a buszt.

Ez volt a legérdekesebb kirándulás, amelyikre valaha is utaztam.

SZLADEK VINCE

Kirándulni  voltunk

Kirándulni voltunk Újvidéken. Reggel indultunk. A buszban nagyon jól éreztem magam.

Nemsokára oda is értünk Péterváradra. Ott egy bácsi vezetett minket. A múzeumban sok fegyvert láttunk. Aztán az alagútba  vezetett minket. Nagyon  érdekes volt. Láttuk, hogy hogyan  harcoltak az osztrákok a törökökkel. Az osztrákok nagyon eszesek voltak, így rengeteg csapdát állítottak fel. Nekem nagyon érdekes volt ez a töröténelem. Amikor kijöttünk a katkombákból, a magasból nagyon szépen látszódott Újvidék.  Beütünk egy kávézóba és italt rendeltünk. Jólesett az ital, mivel meleg volt. Átmentünk a dunai hídon.  Később a Duna parkba és a Duna utcába mentünk. A park gyönyörű volt. Amikor körüljártunk mindent, beültünk egy fagyizóba. Én három gombócot ettem meg.  A fagyi is jólesett. A terv alpján egy másik múzeumba mentünk.  Tetszettek a régi tárgyak.  És végre a McDonald’s-ba mentünk. Ott mindenki jólakott.

Hamarosan beültünk a buszba és hazaindultunk. Nekem nagyon tetszett ez a kirándulás  és örülök, hogy részt vehettem rajta!

KOVÁCS KRISZTINA

Kirándulni voltunk

Újvidéken voltunk kirándulni.Korán reggel az iskola előtt gyülekeztünk.

Miután elhelyezkedtünk a buszban, előkerült a szendvics is.Sokat beszélgettünk,ezért gyorsan múlt az ídő, és hamarosan  megérkeztünk.

Pétervárad számomra már ismert volt,de így az osztálytársakkal körbejárni izgalmasabb.A múzeumban sok új dolgot megtanulhattunk.A fegyverek számomra érdekesek voltak.Megnéztük a péterváradi órát is.A sok látnivalótól megéheztünk,ezért pihenőt tartottunk.Teli hassal folytathattuk az utat a város felé.A dunai hídon átkelve,így gyalog,az út talán egy kicsit hosszú volt.Az érdekes Vajdasági Múzeum után alig vártuk már a McDonalds-ot.Itt gyorsan elrepült az ídő és lassan indulhattunk a buszhoz.Öt perc múlva már hazafelé tartottunk.

A buszban sokat nevettünk.Érdekes és fárasztó kirándulás volt.

REZICSKA KRISZTIÁN

Kirándulni voltunk

A múlt héten kirándulni voltunk Újvidéken. Tiz órára Péterváradra értünk.

A várban először a vár múzeumába látogattunk el. Később a katakombákba sétáltunk. Amikor kiértünk az alagutakból, a Duna hídján keresztülmentünk Újvidékre. Sok-sok lakatot láttunk a hídon. A

dunai parkban hattyúkat és teknősbékákat láttunk. Ezután fagyizni mentünk. A Vajdasági Múzeumban egész Vajdaság történetét láttuk. Onnan a Mc Donald's-ba mentünk. Fél hétre már haza is értünk.

Nekem ez a kirándulás volt az egyik legjobb a sok közül.

PRIBILLA  KINGA

Kirándulni voltunk

A barátaim és én kirandulni voltunk.

Péterváradra mentünk.Nagyon szép volt a táj. Nekem lekjobban tetszett a katakomba.Azért tetszett,mert a bácsi mesélte hogyan győzték le a magyarok a törököket.A barátimmal később szörpöt ittunk.Azután elmentünk enni fagyit,én a csokit és a földiepret választottam.Egy gyönyörű múzeumba is mentünk.Ott az aranysisak tetszett meg.Amikor kimentünk a múzeumból, a tanitók azt mondták viccelődve,hogy megyünk még egy múzeumba.Mink azt kiáltottuk hogy :ne!! Mikor megebédeltünk a McDonalszba,a buszmegállohoz indultunk.

18 órára már Zomborba értünk.A szülők már a Tstvériség-egység Általános Iskola előtt voltak.Én nagyon örültem,hogy mehettem kirándulni!!!!

RAIČ ALEKSANDAR

4.osztályos tanuló fogalmazás

Kirándulni voltunk

Az alsós osztályokkal kirándulni voltunk Péterváradon.

Pétervárad egy dombon fekszik. Szépen el vannak rendezve a helyiségek a várban. Nekem a katakombák tetszettek a legjobban, úgyhogy arról mesélek egy történetet. A katakombában nagyon hideg és

sötét volt. Páran ijesztgettük egymást. Voltak, akik nagyon féltek és akik kevésbé. Sok mindent megtudtunk a törökök,

hogy juthattak be az alagút felébe,mert a habsburgok és a magyarok olyan lőréseket helyeztek a várfalakba, hogy az ellenség nem is gondolhatta,hogy ott van a buktató. Egy kilómétert sétáltunk ,ami úgy tűnt,

mintha csak 100 m lenne. De mikor múzeumba mentünk, ott már máshogy volt! Ott majdnem mindenkinek fájt a lába, pedig a múzeum nem volt olyan hosszú, mint a katakombák.

Nekem a kirándulásban a Mc Donald ’s és a katakombák tetszettek legjobban.

GYOKITY DANILO

4. osztályos tanuló fogalmazása

Kirándulni voltunk

Tegnap az iskolával Újvidékre mentünk.

Amikor odaértünk először Újvidék városának múzeumában jártaunk. Ott néztük meg, hogy milyenek voltak régen a szobák. Ez elég érdekes volt, mert ritkán látunk ilyet.Azután a föld alá a katakombákba mentünk. Az nagyon jó volt, de kicsit féltem, mert sötét volt. Amikor kiértünk a katakombákból mindenki örült a fénynek. Ezután Péterváradról a hídon szép lassan átsétáltunk Újvidékre. Ezt egy gyönyörű séta követte a parkban. Kár, hogy a zombori park nem ilyen szép. Hattyúk úsztak a tavacskában és teknősök napoztak a kövön. A park után a Duna utcán sétáltunk és ott fagyiztunk is. Ez az utca nagyon szép. Sok régi ápületet láttunk. A séta után  a Mcdonald's-ba mentünk. Miután ettünk haza indultunk.

Ez volt a legjobb kirándulás! Nekem a katakombák tetszettek a legjobban.

KONC LARA

3. osztályos tanuló fogalmazása

повратак на претходну страницу

“У НАШОЈ ШКОЛИ ВАШЕ ДЕТЕ ЋЕ БИТИ У ДРУШТВУ СА УЧЕНИЦИМА КОЈИ МОГУ СВОЈИМ ПРИМЕРОМ ДА ПОКАЖУ КАКО СЕ УЧИ И ПРОВОДИ СЛОБОДНО ВРЕМЕ.“